Fie ca e Poker, Whist, Gin, sau orice altceva, toti am jucat carti... Insa, v-ati intrebat vreodata ce semnificatie au cartile? Sau ce reprezinta? Sau, mai bine zis, pe cine?

Stateam eu asa si ma gandeam, ce o fi cu cel as de pica, de e el cel mai tare... si ce erau la origine trefla, pica, rombul... Asa ca am dat eu cateva search-uri pe Google si iata ce am aflat:

Jocul de carti a aparut in China in sec. al IX-lea, in sec. al XIV-lea raspandindu-se si in Europa, Spania, Elvetia, Italia si Franta si mai apoi in celelalte tari.

Trefla - (la trefle) reprezinta o ghinda.

Inima rosie - evident, o inima

Pica - (la pique) reprezinta o sabie

Caroul - un diamant.

Si fiecare, hai sa-i spunem "personaj", de pe cartile de joc isi are originea in istorie, legnde sau biblie:

Popa de pica - regele David, personaj biblic, care s-a luptat cu Goliath, uriasul, a scris Psalmii, si a facut prea multe sa le mentionez eu aici pe toate :))

Popa de inima rosie - care mai este stiut sub numele de regele sinucigas, deoarece pare ca sabia lui este indreptata spre gat, in reprezinta pe Charlemagne

Popa de trefla - pe Alexandru cel Mare, fara nicio alra prezentare...

Popa de romb - Caius Iulius Caesar... again fara nevoie de o alta prezentare...

Dama de pica - Pallas Atena, zeita din mitologia greceasca

Dama de inima rosie - Iudea o controversata figura biblica. Pentru mai multe detalii click aici.

Dama de trefla - Se numeste Argina.... posibil o anagrama pentru "regina"...

Dama de romb - Rebeca, personaj biblic.

Juva de pica - il reprezinta pe Haleger Danezul, un cavaler al lui Charlemange

Juva de inima rosie - La Hire, coamandant francez, apropiat al lui Charles al  VII-lea, si prieten apropiat cu Ioana D'Arc

Juva de trefla - Lancelot, cavaler al Mesei Rotunde

Juva de caro - Hector, eroul Troienilor.. (vezi Iliada)

Cam asta a fost tot ce am gasit... Mie mi s-a parut destul de interesant.

Ca de obicei, ce mi-a inspirat articolul este o piesa... Una foare tare! 

Incercati sa intelegeti la ce se refera de fapt. Cat despre videoclip, sunt scene dintr-un film: "Leon", pe care vi-l recomand. Este chiar foarte reusit :D

Enjoy! Si  haideti la "una mica"!

cine stie cunoaste..... take care.

2 comentarii:

Nika spunea...

"Leon" e cu siguranta un film pe care l-as recomanda oricui.Natalie Portman e geniala iar de Jean Reno...ce sa mai zic de maestru? Have fun watching it!

Anonim spunea...

inima rosie = cupa ;) asta e de fapt numele "oficial"