Tomodachi

Probabil o sa va intrebati ce inseamna titlul... o sa va scutesc de o bataie de cap: "Prieten".

De ce am scris cu majuscula? Pentru ca "Prietenia" se scrie cu litera mare... asa ar trebui... si tot asa ar trebui sa se scrie i prieten...

Va si vad stramband din nas: "Omul asta a inncebunit de tot?! Altceva mai bun nu are de facut decat sa scrie despre ceva asa banal cum e prietenia..?" Dar aici va inselati... Vedeti aici e buba: Ca sa fie banala, prietenia trebuie sa ceva comun. Si nu e! Pentru ca ai mai multe sanse sa gasesti o valiza plina cu bani uitata in gara, dupa doua saptamani, decat ca persoana cea mai apropiata tie sa-ti  fie prieten adevarat... Trist!

Zambete si fericire...toate bune si frumoase... Dar cum e cand cineva te minte in fata, cu un zambet nonsalant? Doare nu? Sau.. Cum e cand cineva se preface ca iti este prieten  ca mai apoi "sa te injughie pe la spate"? Stiu suna prea melodramatic...Dar lucrurile asa stau cu adevarat...

Daca stai si te gandesti, inevitabil ajungi la urmmatoarea intrebare: Care este adevarata menire a prietenilor?

Eu consider ca un prieten ar trebui sa-ti fie aproape atunci cand ti-e greu, ar trebui sa te sustina! Nu sa te lase exact cand iti este ai greu... Si sincer am ajuns sa cred ca prietenii sunt un fel "fata morgana". Niste iluzii... Prietenii sunt niste creatii ale mintii noastre proiectate pe unele pesoane... Pentru ca altfel nu vad cum... Toti suntem de acord cu ceea ce am spus eu mai devreme...Ba chiar unii ar mai sii adauga... Insa toti ne comportam exact vice-versa.

In conditiile de fata, ce pot sa mai adaug, eu sau oricare altul....

Nimic.

Mai trebui doar sa incercam sa cautam solutii...

Autoizolarea nu e buna! Increderea in ceilalti iarasi nu e buna! Ar trebui sa ne facem un chestionar, un formular de membru, cu care sa umblam dupa noi si sa-l dam oamenilor sa-l competeze, ca sa ne selectam prietenii?

Friend, ami, amigo, freud, tomodachi, amico, prieten, spune-i cum vrei, oricum e o minciuna...

2 comentarii:

Tomy spunea...

in orice minciuna e un sambure de adevar...

si asta nu o zic numai eu

Anonim spunea...

Exupery a avut dreptate cand a spus:
"un ami n'est pas quelque chose dont tout le monde peut se venter"
... si cred ca am spus totul...